5 نکته در مورد ساخت و ساز با استفاده از بتن عایق بخش دو

ساخت و ساز با استفاده از بتن عایق مزایای مخصوص به خود را دارد که به تعدادی از آنها در مقاله قبل اشاره کردیم که عایق کاری مطلوب و هزینه اجرای مناسب از این مزایا هستند و در اینجا به ادامه موارد خواهیم پرداخت.

4. ICF‌ ها تنها محدود به پنجره‌ها و درب‌ها نیستند

برای بسیاری از سیستم‌های ساخته شده از مصالح بتن عایق یا ICF، در اتصال به چارچوب درب‌ها و پنجره‌ها دارای یک نقطه ضعف هستند. اغلب ساخت و سازها با استفاده از ICF نیاز به استفاده از چوب، وینیل یا فولاد برای ایجاد یک سطح مناسب برای نصب درب و پنجره و همچنین استفاده از بلوک‌های درزگیر، در محل حفره ایجاد شده دارند.

در حال حاضر سازندگان ICF مانند فوم بتن ایرانیان در سیستم‌های خود از سطوح عایق یکپارچه استفاده می‌کنند. هنگامی که یک دیوار از مصالح بتن عایق یا ICF ساخته می‌شود، سازندگان معمولا از چوب یا ونیل برای اتصال درب‌ها و پنجره‌ها استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که فاصله‌ای بین فریم و دیوار ICF به وسیله این اجزاء پر می‌شود. این امر می‌تواند از نشت هوا در اطراف قاب جلوگیری کرده و هدر رفتن انرژی به حداقل رسیده و شرایط عایق کاری حفظ شود.

در صورت عایق کاری نکردن درزها در کنار درب‌ها و پنجره‌ها، این شکاف همچنین می‌تواند باعث نفوذ رطوبت شود، که در نهایت باعث تخریب قاب‌های چوبی، درب و پنجره‌ها می‌شود. سیستم‌های غیر فومی همچنین باعث کاهش عایق کاری می‌شوند، زیرا چوب یا فلز مانند فوم EPS عایق بندی نمی‌شود. چوب و فلز می‌توانند مانند پل‌های حرارتی یا انتقال دهنده گرما عمل کنند. چوب الوار همچنین ممکن است پیچیده شود و مشکلاتی برای نصب درب یا پنجره درون قاب ایجاد کند. بنابر این برای ساخت درب و پنجره از مواد عایق استفاده کنید تا بهره‌وری انرژی بالا رود.

یک سیستم ICF همراه با فوم، عایق کامل و یکپارچه‌ای را در اطراف بازشوها ایجاد می‌کند. این بدان معنی است که می‌تواند مانع از نفوذ هوا و رطوبت شود. این همچنین یک مانع برای هدر رفتن انرژی در سازه‌های ساخته شده از بتن یکپارچه در اطراف بازشوها با حداکثر مقاومت ایجاد می‌کند.

بیشتر نفوذ رطوبت در یک خانه می‌تواند در یک سطح بسیار کوچک، معمولا در نقاط اتصال در نزدیکی درب‌ها، پنجره‌ها، سقف‌ها و کف‌ها اتفاق بیفتد. برای دستیابی به مزایای کامل ساخت و ساز ICF، به دنبال یک سیستم باشید که به طور کامل یکپارچه بوده و قابلیت‌های عایق بندی و آب بندی در اطراف درب و پنجره را ارائه کنند.

5. ICF‌ ها می‌توانند در برابر طوفان‌ها مقاومت کنند

علاوه بر بهره‌وری انرژی، ICF‌ها همچنین انعطاف پذیری زیادی در ساختمان بوجود می‌آورند که در شرایط شدید آب و هوایی مانند طوفان و سیل مقاومت می‌کنند. بسیاری از خانه‌های جدید ICF شامل یک اتاق ایمن برای شرایط اضطراری هستند.

در اینجا چند موردی که ساخت و ساز ICF تفاوت‌ها را رقم می‌زند لیست شده است:

– مقاومت در برابر آتش: شرکت‌های بیمه‌ای می‌دانند که خانه‌های ساخته شده از بتن در برابر آتش مقاوم هستند و حق بیمه کاملی که برای این خانه‌ها ارائه می‌دهند، گویای این حقیقت است.

– مقاومت در برابر باد: خانه‌های ICF به گونه‌‌ای طراحی شده‌اند که در برابر باد‌های شدید مقاومت کنند و می‌توانند از آیین نامه‌های ساختمانی برای مناطق مستعد طوفان و گردبادها تبعیت کنند

ادامه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.